Senz° to oryginalne parasole reklamowe.
16 marca 2017

Senz°: parasole reklamowe najnowszej generacji.

Parasole reklamowe Senz to nowe rozwiązanie bardzo starego (wręcz antycznego) problemu skutecznej ochrony przed niesprzyjającą pogodą: silnym słońcem, wiatrem, wichurą, deszczem, śniegiem i gradem.

Nie ma wątpliwości, że Egipcjanie wyświadczyli światu wielką przysługę, kiedy ok. 3400 lat temu wynaleźli parasol. Jednak początkowo nie miał on za zadanie chronić przed opadami, a przed palącym slońcem Afryki i to w regionie w którym opady były rzadkością. Do dziś tylko w języku francuskim słowo „parasol” pochodzi od słowa „deszcz” (pluie), zaś pozostałych językach swoich korzeni upatruje w łacińskim umbra, co oznacza „cień”. Jak wiemy, dzisiejsze parasole reklamowe służą wyłącznie do ochrony przed niepogodą.

1280px-TERRACOTTA_ARMY_@_Gdynia_2006_-_01_ubt

Początkowo parasol był przywilejem królewskim, obok berła i korony symbolizował władzę oraz luksus. W XVI wieku trafił do Europy i tutaj głównie chronił przed słońcem, a dodatkowo stawał się istnym dziełem sztuki. Parasole były malowane, haftowane, zdobione drogimi kamieniami, koronkami, z rączkami z kości słoniowej. Dopiero w XVIII wieku parasole nabrały współczesnego znaczenia – trafiły do ubogich chłopów, by chronić ich ubrania przed deszczem podczas pracy. Przez długi czas parasole były atrybutem wyłącznie kobiecym. Mężczyźni w obawie przed ośmieszeniem i utratą honoru woleli moknąć, niż korzystać ze schronienia. Szczególnym uporem wykazywali się Anglicy, niezwykle przywiązani do nieskalanego publicznego wizerunku.
Dzisiaj parasole to codzienne przedmioty w każdym domu, samochodzie, biurze i w każdej torebce. Bywają ozdobą, dodatkiem do modnego stroju, gadżetem reklamowym, ekskluzywnym prezentem, a także elementem kultury zarówno elitarnej, jak i masowej. Duża powierzchnia tkaniny czaszy sprawiła, że zaczęto wykorzystywać je jako parasole reklamowe z nadrukiem. Z czasem, coraz wyższe wymagania użytkowników doprowadziły twórców parasoli Senz do wniosku, iż parasol w obecnej postaci wymaga udoskonalenia, szczególnie ze względów praktycznych.

I tego zadania podjęła się marka senz° – projektanci postanowili odkryć parasol reklamowy na nowo i stworzyć przedmiot o unikalnym kształcie i w oparciu o nowoczesną technologię.  Intrygujący design i solidne wykonanie parasoli rozwiązało problem połamanych stelaży, rwących się poszyć oraz nieskutecznej ochrony przed deszczem. Nowy model parasola był testowany m.in. na ośnieżonym stoku, podczas skoku ze spadochronem, w aerodynamicznym tunelu Delft University oraz symulatorze huraganu w Centum Nauki i Rozrywki Deltapark w miejscowości Neeltje Jans w Holandii. Dzięki tym testom, zdanie wypowiedziane przez londyńskiego projektanta Ben’a Terreta „parasole to najgorzej zaprojektowany obiekt codziennego użytku”, może wraz z egipskim pierwowzorem przejść do historii.

Test parasola senz° w symulatorze huraganu:

1280px-SENZ_umbrella_testing